Met één druk op de knop een vergunning aanvragen bij ruim 400 overheidsdiensten!

Manda van Trigt richtte veertien jaar geleden Beautypartner op, een uitzendbureau in de cosmetica. Met klanten als L’Oréal, Chanel en Dior is het bedrijf flink gegroeid en daarmee zijn haar werkzaamheden, waaronder de administratie, flink toegenomen. eHerkenning brengt overzicht in de berg werk. Het is dé manier is voor bedrijven om veilig en eenvoudig in te loggen bij al meer dan 400 (overheids)organisaties. Straks onmisbaar, nu verkrijgbaar. Manda van Trigt vertelt in de podcast over de voordelen ervan.

Manda van Trigt werkte in de uitzendbranche, haar compagnon stond op de vloer bij de Bijenkorf en ze dachten: dit kan anders. Met een goed idee, ambitie en frisse Zuid-Hollandse nuchterheid gingen ze aan de slag en huurden een kantoor aan de Coolsingel, in hartje Rotterdam. ,,Als ondernemer moet je gewoon gaan, niet nadenken maar meters maken. Acquisitie plegen en wat er op je pad komt moet je aanpakken. Mijn uitzendachtergrond legde me geen windeieren. We namen de back office in de hand en zijn het inderdaad gewoon gaan doen. Binnen drie maanden had ik de eerste klant weten te regelen: L’Oreal.’’

Van 0 naar 140 werknemers

Inmiddels heeft Manda van Trigt, inclusief uitzendkrachten, 140 man personeel. ,,Ik heb te maken met uitzendkrachten, klanten, offertes, begrotingen, planningen, roosters en administratieve taken. Geen dag is hetzelfde en al sinds het begin vliegt de tijd voorbij. Dan kijk ik rond vijf uur ’s middags op mijn horloge en schrik ik. Ik moet nog zo veel doen. Trainingen, sollicitatiegesprekken, evaluaties.’’

Administratieve rompslomp

Zonder weemoed denkt ze terug aan de tijd waarbij zij of één van haar werknemers uren weg was voor een bezoekje aan het gemeentehuis, dat zich op nog geen twee minuten loopafstand van het kantoor bevindt. Of alle papieren die uitgeprint moesten worden die dan weer bewaard werden in mappen. ,,Inmiddels zijn we een paperless office. We printen niks meer. En al die formulieren die we in moesten vullen en indienen bij de gemeente? Dat regelen we nu allemaal digitaal met eHerkenning. Het inlogmiddel van de overheid is een heel prettige manier om grip te houden in het proces.’’

eHerkenning bespaart tijd

Vijf jaar geleden werd ze door haar assistent, die af en toe door alle rompslomp met administratie met de handen in het haar zat, op eHerkenning gewezen. ,,Het bespaart echt veel tijd. Ik gebruik het intussen voor parkeervergunningen, aanvragen, bezwaren en heb nu ook een grote digitale verzamelbak met statussen. Erg prettig aangezien ik meerdere B.V.’s heb. Met één simpele druk op de knop weet ik precies wat er nog betaald moet worden en wat er betaald is, wat nog loopt en wat is afgehandeld. De onoverzichtelijke stapels papier zijn verleden tijd.’’

Manda van Trigt heeft een duidelijk advies voor ondernemers die nog geen eHerkenning gebruiken: ,,Gewoon aanvragen! Het scheelt een hoop wirwar en tijd en daarmee een hoop frustratie.’’

Bron: www.deondernemer.nl