Ketenmachtiging intermediairs

Image

Stappenplan ketenmachtiging intermediairs

Bent u fiscaal dienstverlener (intermediair) zonder inschrijving bij de Kamer van Koophandel (KVK) en dient u namens uw klant in te loggen op Mijn Belastingdienst Zakelijk? U heeft dan toestemming nodig om namens uw klant in te loggen. Die toestemming regelt u met een ketenmachtiging. Start uw aanvraag voor de ketenmachtiging voor EH3 zonder KVK-nummer.

Volg onderstaande stappen om een eHerkenning ketenmachtiging aan te vragen:

  1. Aanmelden buitenlandse onderneming
    Meld uzelf aan als buitenlandse onderneming met het formulier 'Aanmelden buitenlandse onderneming'. Vul het formulier in en verstuur het per post naar de Belastingdienst. U ontvangt daarna een brief met uw fiscaal nummer (registratienummer). Heeft u al een registratienummer? Dan kunt u deze stap overslaan.
  2. Aanvragen eHerkenning zonder KVK-nummer 
    Vraag eHerkenning zonder KVK-nummer aan bij een van de erkende leveranciers met uw fiscaal nummer. Houd er rekening mee dat eHerkenning niet gratis is en dat de leverancier uw aanvraag moet controleren.
  3. Ketenmachtiging regelen
    Vervolgens regelt u de ketenmachtiging waarmee u toestemming nodig heeft van uw klant. Neem contact op met de leverancier van uw eHerkenning inlogmiddel, zodat die u hierbij kan helpen.

Bekijk hier alle erkende leveranciers die EH3 zonder KVK-nummer aanbieden. 
Let op: niet alle leveranciers ondersteunen ketenmachtigingen voor intermediairs.