Middel aanvragen

Stappenplan eHerkenning inlogmiddel aanvragen

U regelt zelf een eHerkenning inlogmiddel bij een van de 6 erkende leveranciers. Het stappenplan leidt u door de belangrijkste aspecten in het aanvraagproces. Via de 'zie'-knoppen krijgt u meer informatie over het betreffende onderwerp.

Stap 1

Bij welke organisatie wilt u inloggen met eHerkenning?

U kunt bij steeds meer organisaties met eHerkenning inloggen.

Zie: overzicht aangesloten organisaties

 

Stap 2

Welk betrouwbaarheidsniveau heeft u nodig om hier in te loggen?

De organisatie waar u wilt inloggen (stap 1) bepaalt het betrouwbaarheidsniveau dat nodig is om in te loggen.

Noteer dit niveau voor uzelf.

Zie: betrouwbaarheidsniveaus

Stap 3

Wilt u nog bij andere organisaties inloggen? (Maak een keuze)

Nee

Ja

Stap 4

Vraagt u een inlogmiddel op niveau 2 of hoger aan? (Maak een keuze)

Nee

Ja

Machtigen

Bent u zelf tekenbevoegd volgens het Handelsregister? (Maak een keuze)

Nee

Ja

Stap 5

Moeten meerdere medewerkers in uw organisatie eHerkenning gebruiken? (Maak een keuze)

Nee

Ja

Stap 6

Kies een leverancier en vraag eHerkenning aan

U kiest zelf uw leverancier. Hierbij zijn de volgende factoren van belang:

  • Type inlogmiddel
  • Kosten (aanschaf en gebruik)
  • Aanvraagprocedure
  • Sommige leveranciers bieden inlogmiddelen op alle betrouwbaarheidsniveaus

Ga naar het leveranciersoverzicht.

Einde stappenplan

U heeft eHerkenning en eventuele machtigingen aangevraagd en kan straks inloggen bij aangesloten organisaties.