Ondernemer Ari Rafimanesh kiest voor eHerkenning: dit is waarom

Ari Rafimanesh werkt sinds 2013 met eHerkenning. Omdat het volgens de DGA van A&A Capacity dé manier is voor bedrijven om veilig en eenvoudig in te loggen. Inmiddels al bij meer dan 400 overheidsdiensten. Straks onmisbaar, nu verkrijgbaar.

De jongensdroom van Ari Rafimanesh werd in 1997 werkelijkheid. Samen met een goede vriend begon hij een bedrijfje. ,,We begonnen gewoon met het helpen van particulieren. Computers, modems en software installeren om toegang tot het internet te kunnen krijgen, van die opdrachten. Zo kwam ik bij veel mensen over de vloer en het viel me op dat dienstverleners weinig aandacht hadden voor hun klant én dat de prijzen hoog waren. ‘Dat moet beter en eerlijker kunnen’, dacht ik. Om in 2003 met de oprichting van van A&A Capacity de daad bij het woord te voegen.

Eén inlog

Rafimanesh gebruikt met zijn onderneming sinds vijf jaar eHerkenning. Daarmee kan hij met één wachtwoord en gebruikersnaam eenvoudig en veilig inloggen bij meer dan 400 organisaties. ,,Het was destijds nodig voor het aanvragen van de milieuinvesteringsaftrek. Daarom hebben we het aangeschaft. Inmiddels is het uitgebreid en zetten we het vaker in.’’

BTW

Zelf gebruikt hij eHerkenning zo’n twee keer per maand. ,,Bijvoorbeeld voor ziekmeldingen bij het UWV of een aanvraag voor BTW.’’ Het is nu al een aanrader, vindt Rafimanesh: ,,Het is nu beschikbaar, straks wordt het een verplichting en ontkom je er dus echt niet aan. Bovendien: nu of straks: wie wil nou niet op een veilige manier inloggen bij alle instanties?’’

Twee tips

De ervaren ondernemer deelt twee tips: ,,Lees de aanvraag van tevoren goed door. Het duurt even voordat het middel binnen is. Dat is inherent aan de beveiliging, want je wordt op locatie geïdentificeerd. Er zijn vijf verschillende beveiligingsniveaus. Welk beveiligingsniveau je precies nodig hebt, hangt af van de handelingen die je moet verrichten. Lees je goed in en weeg goed af waar je precies voor kiest. Zo voorkom je problemen achteraf.’’

Bron: www.deondernemer.nl